.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله طبرسی در جلسه شورای رفاه اجتماعی ادارات استان؛
سرسبزی پوششی بر فقر و بیکاری در مازندران
شمال نیوز: نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه استان دارای مواهب الهی همچون دریا و جنگل و سرسبزی فراوان است ، گفت : متاسفانه بیکاری و فقر پنهان در این خطه وجود دارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایرنا، آیت الله ˈ نورالله طبرسی ˈ روز دوشنبه در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی دستگاه های اجرایی مازندران در ساری به ظرفیت های فراوان استان در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود : به رغم این همه مواهب الهی، متاسفانه استفاده بهینه از آن نشده است.

امام جمعه ساری اظهار داشت : با وجود این همه سرمایه الهی ، بیش از 62 هزار خانوار با 106 هزار نفر جمعیت در مازندران تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که این آمار خود نشان از فقر استان دارد.

وی افزود : امید است در سال جدید دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی مدون و مساعدت بیشتر از این استان نسبت به دیگر مناطق ، اقدامات مفید و موثری در جهت رفع معضلات بویژه فقر صورت دهد.

طبرسی خطاب به اعضای شورای هماهنگی رفاه اجتماعی دستگاه های اجرایی مازندران گفت : کار شما با سایر ادارات و دستگاه ها متفاوت است زیرا با انسان های نیازمند و محروم سر و کار دارید و در واقع کار شما به نوعی نزد خداوند منان دارای قرب و منزلت و اجر معنوی است.

وی افزود : کار شما سخت است چون با انسان های عاطفی و احساسی سر و کار دارید و باید سعی کنید با تعامل و همدلی بیشتر و صبر و استقامت در جهت رفع مشکلات افراد نیازمند تلاش نمایید و یقین داشته باشید فعالیت و عملکرد شما هرگز فراموش نخواهد شد و دعای خیر انسان های نیازمند بدرقه راهتان خواهد بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : نعمت امنیت ، ولایت ، وحدت و همدلی را باید قدر دانست زیرا خداوند متعال ناظر اعمال همه انسان ها است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران هم در این نشست گفت : در حال حاضر 11 دستگاه اجرایی استان با شورای هماهنگی رفاه اجتماعی در جهت رفع مشکلات نیازمندان جامعه همکاری دارند.

ˈ علی بابایی کارنامی ˈ نقش فعالیت و عملکرد اعضای این شورا را در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی ارزیابی کرد و افزود : رفع بیکاری ، ایجاد اشتغال ، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، پرداخت تسهیلات بانکی و ارائه خدمات رفاهی و پشتیبانی به کارگران و بازنشستگان از جمله اقدامات شورای هماهنگی رفاه اجتماعی دستگاه های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک میلیون و 700 هزار نفر تحت حمایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران قرار دارند ، ادامه داد : از این تعداد 212 هزار نفر افراد بازنشسته و یکصد هزار نفر کارفرمایان واحدهای تولیدی ، صنعتی و صنفی هستند.

بابایی کارنامی گفت : در سال جاری 210 نفر از کارفریان این واحدها که با مشکل شدید مالی مواجه بودند با حمایت های مالی این شورا پشتیبانی شدند.

وی افزود : امسال 610 میلیارد ریال از طریق بانک رفاه برای تولیدکنندگان استان و 180 میلیارد ریال هم برای خود اشتغالی برای یکهزار و 900 نفر اختصاص یافت که همه این رقم جذب و پرداخت شد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران هم در این نشست گفت : در حال حاضر بیش از 62 هزار خانوار نیازمند به استعداد 106 هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند و ماهیانه 30 میلیارد ریال مستمری نقدی به آنان پرداخت می شود.

ˈ تیمور طهماسب پور ˈ آمار نیازمندان زیر پوشش این نهاد را شناور توصیف کرد و افزود : علت این است که تعدادی از این افراد برای مدت خاصی تحت پوشش قرار می گیرند و تعدادی هم بنا به شرایط و از کارافتادگی دائم از جمله کهولت سن از خدمات حمایتی به طور مستمر استفاده می کنند.

وی افزود : تا کنون شش هزار نفر از افراد تحت حمایت این اداره کل از مراکز دانشگاهی و علمی فارغ التحصیل و جذب بازار کار شدند.

او ادامه داد : هم اکنون هشت هزار نفر دانش آموز و سه هزار نفر دانشجو تحت حمایت اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران قرار دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : طبرسی , فقر , بیکاری
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 اسفند 1392
علی بابایی کی عوض میشه خیلی داره تو استان میدان داری میکنه
علی ایمانی 26 اسفند 1392
حضرت آیت الله طبرسی ، ده ها سال است که حضرتعالی روضه می خوانید و مردم این استان می نالند و هیچ چیز تغییر نمی کند . استانداران را عوض می کنید و باز همان آش است و همان کاسه . به نظر حضرتعالی کجای کار می لنگد ؟ این مواهب الهی که نام بردید ، هر چند هم استانی های ما نمی توانند از آن بهره ببرند شاید به دلیل آنکه علم بهره وری از آن را ندارند ولیکن مورد استفاده دیگران از جمله پایتخت نشینان قرار دارد ، شاید آنها بلدند چگونه از آن بهره ببرند . چگونه است که یزدیها یا اصفهانی ها و آدربایجانی ها و یا خراسانی ها در آن بر بیابان از اندک نعمات الهی که در آنجا وجود دارد بهره وافی می برند لیکن ما نمی توانیم از این همه نعمات الهی که نام بردید بهره ببریم . اشکال کار در کجاست !؟
نا شناس 26 اسفند 1392
خسته نباشی اینو که خودمون میدونیم برای این مردم چه کار عملی انجام خواهید داد؟؟؟؟؟؟ خسته شدیم از بیکاری ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
نا شناس 27 اسفند 1392
حاج آقا، ظاهرا شما تازه از خواب بیدار شدین.
نا شناس 27 اسفند 1392
اي كاش مازندران سرسبز نبود تا مردمش ديده مي شدند .35سال است كه با مازندران چپ افتاده اند علتش رو همه مي دانند.
علي ب از ساري 27 اسفند 1392
حضرت آيت الله ميدانم شخصيت رئوف ودلسوزي هستي امابعنوان شاگردتان پيشنهادميكنم دربيان مشكلات گوناگون ازكارشناسان مختلف استفاده فرماييدتامنويات شمانافذترجلوه نمايد.حاجي آقاشك نفرماييدمعضلات مهم استان بويژه بعدازجنگ به ناكارامدي مديران برميگرددكه ازاينهمه مواهب الهي بنحومطلوب استفاده نكردندودرحال حاضرهم برنامه اي صحيحي براي توسعه ندارند.ليكن درادعاكم نميآرندوهرگزنمي پذيرندكه توانانيستندودارندبه بيراهه ميروند!بسياري ازمديران به سبب انتقال ازاداره به اداره ديگروكم تجربه وبي تخصصي مشكل سازومعضل آفرين هستندو...وصندلي رياست راارث پدري تصوروبدون هزينه كنانخواهندرفت.حاجي آقابراي اينكه بدانيم درخسرانيم مثالي راتقديم ميكنم كشورهلندتقريبايك سوم استانهاي شمالي زمين خالي داراي قابليت كشاورزي داردكه دركيفيت خاك هرگزقابل قياس نيست امااين كشورفقط درزيرمجموغه بخش كشاورزي بيش از هفتاد ميليارددلاريعني به اندازه كل صادرات ايران درآمدصادراتي دارد.كارشناسان معتقدندحدودسي درصددانش مديريت هلندبه اندازه صددرصددراستانهاي شمالي بهره دهي خواهدداشت آنهم بعلت كيفيت بالاي خاك.مديران مواهب الهي من جمله جنگلهاومراتع ورودخانه هاوسواحل وبطوركلي محيط زيست بي نظير شمال رابه زوال برده اندوآنگاه وجودمعضلات رابه حساب نيامدن صنعت ميگذارند!خسرالدنياوالآخره!بزر مرداستان دروحله اول بايدازخودبگذري وبراي بهبودمديريت يعني حاكميت شايسته سالاران مجاهدت فرمايي .به هرحال رطب خوران خوران ........
شهروند 28 اسفند 1392
وقتی که یک کارگر مدیر کل مبشه وای به حال استان............................................. نامرد نظرم را بزار

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.